آیا استفاده از پلاک خراش در خانه بی خطر است؟

در طول تمیز کردن منظم دندان‌ها، متخصص بهداشت از ابزارهای ویژه مختلفی برای تمیز کردن موثر لبخند شما استفاده می‌کند.

یکی از ابزار دیگر دندان پزشکان زن اسکراب دندانپزشکی زنانه می باشد.

پلاک خراش که به عنوان جرم گیر دندان نیز شناخته می شود، برای از بین بردن تجمع پلاک دندان استفاده می شود. پس از ترک دندانپزشکی، احتمالاً عاشق تمیزی دندان های خود هستید و به خرید پلاک خراش فکر می کنید تا بتوانید دندان های خود را به تنهایی تمیز کنید. با این حال، استفاده از جرم‌گیر دندان در خانه می‌تواند به سلامت دهان و دندان شما آسیب بزند، اگر این کار به درستی انجام نشود و باید به متخصصان سپرده شود.

پلاک خراش چیست؟

همراه با نخ دندان کشیدن و صیقل دادن سفیده های مرواریدی، متخصص بهداشت دندان شما از یک پلاک خراش برای جرم گیری دندان استفاده می کند. در طی این فرآیند، پلاک‌ها و جرم‌های رسوبی روی دندان‌ها و لثه‌ها را از بین می‌برند.

برای خرید اجزاء روپوش دندان پزشکی کلاه دندانپزشکی زنانه را مطالعه کنید.

حذف این تجمع برای سلامت کلی دندان‌های شما ضروری است، اگر برداشته نشود، می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان یا مشکلات بیماری لثه شود. اگرچه برداشتن پلاک و تارتار باید به طور منظم انجام شود، اما این فرآیندی نیست که شما به تنهایی انجام دهید. اگرچه ابزارها در دسترس شما هستند، جرم گیری دندان در خانه می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

 

 

 

خطرات جرم گیری دندان DIY

بدون دانش و آموزش مناسب در مورد کارکرد صحیح ابزارهای دندانپزشکی فلزی، استفاده از پلاک خراش بر روی شما، شما را در معرض خطر آسیب یا آسیب به دندان قرار می دهد. اطلاعات نادرست زیادی در اینترنت وجود دارد که دستورالعمل های استفاده از پلاک خراش را برای خود ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: آستین یکبار مصرف نایلونی

با استفاده از پلاک خراش بر روی خود، خود را در معرض خطر قرار می دهید:

  • آسیب یا آسیب لثه: جرمگیر دندان ابزاری فلزی تیز است که برای مشخص کردن و از بین بردن پلاک اضافی استفاده می شود. به دلیل نوک تیز آن، در صورت استفاده نادرست می تواند لثه های شما را سوراخ کرده و به آن آسیب برساند. در حالی که آسیب لثه ممکن است در ابتدا کم به نظر برسد، ضربه مکرر می تواند منجر به تحلیل لثه، افزایش حساسیت و قرار گرفتن در معرض ریشه دندان شما شود.
  • صدمات دهانی: علاوه بر صدمات وارده به لثه‌ها، جرم‌گیر دندان می‌تواند به بافت‌های نرم دهان از جمله زبان، گونه‌های داخلی، سقف دهان و سایر نواحی بافت نرم آسیب برساند.بیشتر بخوانید: رول روتختی بیمارستانی
  • عفونت: اگر به طور تصادفی به لثه یا دهان خود ضربه وارد کنید، خود را در معرض عفونت احتمالی قرار می دهید. پلاک اضافی در دهان شما می تواند زیر خط لثه شما قرار بگیرد، باعث آسیب شود و منجر به عفونت شود.
  • تحلیل رفتن لثه: بافت لثه شما فوق‌العاده ظریف است و باید با نهایت مراقبت از آن استفاده کرد. نوک تیز خراش پلاک می تواند به لثه های شما آسیب برساند و باعث تحلیل بافت شود.
  • حساسیت دندان: زمانی که لثه‌های شما در اثر خراش دادن زیاد آسیب می‌بینند، ممکن است ریشه‌های دندان‌هایتان نمایان شود. در نتیجه، به دلیل افزایش حساسیت دندان، ممکن است برای خوردن غذاهای گرم یا نوشیدنی های سرد دچار مشکل شوید.

اگر مشکوک هستید که نیاز به تمیز کردن کامل دندان ها دارید، قبل از استفاده از پلاک خراش در خانه، یک قرار ملاقات با دندانپزشک یا بهداشت دندان خود بگذارید.

بیشتر بخوانید: قیمت گان پارچه ای

چگونه پلاک را به طور ایمن از بین ببریم

هرگز نباید سعی کنید از جرمگیر دندان در خانه استفاده کنید. ایمن ترین راه برای از بین بردن پلاک و رسوب تارتار این است که یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود تعیین کنید.