تمیز کردن اولتراسونیک

تمیز کردن اولتراسونیک  فرآیندی است که در آن از  امواج فراصوت  (معمولاً از 20 تا 40  کیلوهرتز ) برای هم زدن مایع با  اثر تمیز کنند استفاده می شود  .
پاک کننده های اولتراسونیک در اندازه های مختلفی وجود دارند، از واحدهای رومیزی کوچک با حجم داخلی کمتر از 0.5 لیتر (0.13 US gal) تا واحدهای صنعتی بزرگ با حجم نزدیک به 1000 لیتر (260 gal US).
بیشتر بخوانید: قیمت گان جراح استریل
اصل دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک تبدیل انرژی صوتی منبع فرکانس اولتراسونیک به ارتعاش مکانیکی از طریق مبدل است.
ارتعاش تولید شده توسط موج اولتراسونیک از طریق دیواره مخزن تمیز کننده به مایع تمیز کننده منتقل می شود، به طوری که حباب های ریز موجود در مایع موجود در مخزن می توانند تحت تأثیر موج صوتی به لرزش ادامه دهند و جذب کثیف را از بین ببرند و جدا کنند.
سطح جسم بسته به شیئی که تمیز می شود، این فرآیند می تواند بسیار سریع باشد و یک مورد کثیف را در عرض چند دقیقه کاملاًتمیز
می کند
در موارد دیگر تمیز کردن می تواند کندتر باشد و بیش از 30 دقیقه باشد.پاک کننده های اولتراسونیک برای تمیز کردن انواع مختلف اشیاء از جمله قطعات صنعتی،  جواهرات ، نمونه های علمی،  لنزها  و سایر قطعات نوری،  ساعت ،  ابزار دندانپزشکی  و  جراحی مانند (اسکراب دندانپزشکی زنانه،اسکراب پزشکی خارجی، کاور آستین اسپان باند،گان جراحی رنگی) ، ابزار ،سکه،  خودکار ،  چوب گلف ،  قرقره ماهیگیری ،  کرکره پنجره ، استفاده می شود
.بیشتر بخوانید: رول روتختی بیمارستانی
  قطعات اسلحه گرم ، انژکتورهای سوخت  خودرو  ، آلات موسیقی،  صفحات گرامافون ،  قطعات ماشینکاری صنعتی و تجهیزات الکترونیکی، لنزهای نوری و غیره. آنها در بسیاری از کارگاه های جواهرسازی استفاده می شوند. موسسات ساعت ساز ، کارگاه های  تعمیرات الکترونیکی، و آزمایشگاه های علمی