پتوهای وزن دار برای ایجاد تحریک فشار عمیق لمسی

پتوهای وزن دار برای ایجاد تحریک فشار عمیق لمسی، برای شبیه سازی احساس در آغوش گرفتن یا در آغوش گرفتن طراحی شده اند.

تصور می‌شود پتو گوسفندی فشار عمیقی که توسط یک پتوی وزن‌دار ایجاد می‌شود، همراه با ورودی حسی ثابت از وزن آن، با کاهش استرس و کاهش برانگیختگی فیزیولوژیکی کار می‌کند و در نتیجه خواب را بهبود می‌بخشد.

ما آزمایش کردیم که آیا یک پتوی وزن دار خواب را بهبود می بخشد یا خیر.

مواد و روش ها
30 شرکت‌کننده با شروع خواب اندازه‌گیری پتو شادیلون رنگی شده و مسائل مربوط به حفظ خواب در یک مطالعه میدانی 6 هفته‌ای، با استفاده از یک طرح غیرمتعادل قبل از مداخله شرکت کردند.

مداخله شامل استفاده از یک پتوی وزن دار هر شب در خانه بود. پتو با دانه های میکرو پر شده بود و تقریباً 10 درصد از وزن بدن هر شرکت کننده وزن داشت. خواب به صورت عینی با استفاده از ResMed S+ هر شب و با گزارش خود روزانه اندازه گیری شد. برای آزمون معنی‌داری آماری از آزمون‌های t زوجی و رگرسیون چندسطحی استفاده شد.

نتایج
داده‌های خواب عینی از 28 شرکت‌کننده که تمام نیازهای مطالعه را تکمیل کردند، پتو مسافرتی پلیسه 7 درصد بهبود بیداری پس از شروع خواب، 2 درصد کاهش در خواب سبک، و بهبود جزئی در بازده خواب (1.5 درصد) و حفظ خواب (1.4 درصد) در طول مداخله نشان داد (همه ps < 0.05).

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان احساس کردند که سریع‌تر به خواب می‌روند (13٪ سریع‌تر)، پتو گلبافت دونفره کیفیت خواب بهتری (14٪ بهتر)، احساس استراحت بیشتر در صبح (17٪ بیشتر استراحت) و احساس می‌کنند که در طول شب بدون بیدار شدن بهتر می‌خوابند (36) درصد بهبود).

آنها همچنین گزارش دادند که 13 درصد کمتر در زمان خواب استرس دارند و 17 درصد آرامش بیشتری در هنگام تلاش برای به خواب رفتن داشتند.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. مصرف گوشت و ماهی دریافت ماده مغذی ضروری
  2. چند فوت و فن ساده برای شاد بودن
  3. 2 قدم تا رسیدن به سرمایه بالای 2 میلیارد فاصله دارید
  4. اسکندر از حصیر در ویرانی تخت جمشید استفاده نمود